Super power of choice

Häromveckan blev jag tillfrågad vilken superkraft jag skulle välja om jag fick välja vilken som helst. Vilken fråga, eller hur? Men seriöst, det skulle inte vara ett enkelt val. Här krävs lite eftertanke. Vi utgår ifrån att världen inte har några superskurkar som man måste bekämpa med förödande energistrålar eller liknande, ok? Många skulle nog svara "att kunna flyga" på ren rutin, men jag vill nog påstå att man kan göra bättre än så. Telepati - att kunna läsa andras tankar - är ju en klassiker, telekinesi - att kunna flytta föremål med tanken - likaså. Och ja, visst vore väl det praktiskt? Röntgensyn är ju en annan klassiker som troligen är varje smygtittares våta dröm. Men inget för mig. Att likt Gröna Lyktan (läs Green Lantern) kunna frammana vad ens fantasi än tillåter, kan ju vara något. Men min fantasi är om något begränsad. Så nej. Superstyrka blir nog tröttsamt efter ett x antal krossade tallrikar, fingrar med mera...
Har ni sett Heroes? Där finns i alla fall en karaktär som kan "tala" med datorer och andra teknologiska apparater. Det kanske kan vara något? Fatta vilka hemsidor man kan göra (givetvis som professionell webbdesigner = cashflow!), Photoshop kan gräva ned sig någonstans och all information tillgänglig på Internet skulle ligga för mina fötter! Ja, där har vi åtminstone en början. Men om valet verkligen uppenbarade sig på riktigt, då skulle jag nog få tänka både en och två gånger till!

Om du fick välja en superkraft, bara en av oändligt antal möjliga, vilken skulle det bli? Tell me!

Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback