Fredagsform

Det tog tid att komma iväg idag, men till slut gick det! Jag sprang samma runda som i måndags, det vill säga till spåret, två varv i spåret och hem. Men den här gången tog det bara 40 minuter. Alltså var jag ungefär fem minuter snabbare idag! Det var de goda nyheterna. De dåliga är att mina nya löparbyxor redan är trasiga. Ett hål, i grenen. Det var väl troligen för bra för att vara sant att de var så billiga... Nåja, sen blev det ju styrketräning! Här nedan följer en tabell:

Muskel / Övning Vikt Repetitioner Sets
Höfterna / Gummiband - 15 3
Biceps / Curls stående på knä på pilatesboll 7,5kg 15 3
Triceps / Liggande på rygg på pilatesboll 7,5kg 15 3
Bröst / Liggande på rygg på pilatesboll 7,5kg 20 3
Axlar / Stående på knä på pilatesboll 3,5kg 15 2
Rygg / "Hantelhunden" - Stående på alla fyra med hantel i vänstra handen, höj armen 45 grader utåt samtidigt som du sträcker ut höger ben rakt ut. Byt hand och ben. 3,5kg 15 2
Mage / Situps - 30 3
Stretch

Den uppmärksamme ser att jag orkade liiite mer idag. Det går åt rätt håll! Hurra!

Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback