Biobesöket - ett döende fenomen?

Jag tror att det bara är en tidsfråga innan biosalongerna får slå igen för gott. Delvis på grund av the dark forces of Fildelning, men också för att det helt enkelt känns förlegat.

Vi var på bio igår. Var väl över lag en trevlig upplevelse. Förutom folket. Folket, de där andra som är där när man ska titta på film. De där som stör när det är som mest spännande... Okej att alla som någonsin sett en film tror sig vara filmkritiker, det har kanske hänt mig också någon gång. Men de här varelserna som dyker upp mitt i biokön och börjar prata om sluten på filmer man inte sett? För att inte tala om de som sitter direkt bakom en i salongen och skakar med foten på mitt ryggstöd under halva filmens gång. Svensk som man är så ställer man sig ju inte upp skrikandes och hyttandes med nävarna... förutom i tankarna. I tankarna lever dessa individer inte längre. I tankarna sitter dessa individers kroppsdelar på pålar runt om i landet som avskräckande exempel på hur man inte beter sig när man är på bio. Nej. Skämt åsido. Vad hände med respekten för sina medmänniskor?

Är biobesöket ett döende fenomen? Jag tror det. Jag hoppas det. Biljetterna är svindyra, idioterna stör och ljudet är för högt. Fan, vilken gubbe jag har blivit. Men ändå... Jag tycker att vi avskaffar Bion och hittar på ett lagligt och trevligt sätt att streama filmerna à la Spotify, direkt hem till min 42-tummare, så jag slipper alla dårar! Tack på förhand!

Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:
Fru Frida
2009-03-16 | 18:33:03 | http://vigubban.blogg.se/

GUBBE!



Hemma slipper du inte mig... =) Bio är, tyvärr måste jag säga, förlegat! Helt riktigt.
Henke
2009-03-16 | 23:11:59 | http://www.ihnrk.se/

Haha! Men älskling, du räknas du ju verkligen inte till den skaran...
Theodor
2009-03-17 | 13:25:41 | http://theodor.zoomin.se

Film är bäst på bio.

Och bio är bäst hemma.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback