Shopaholic?

Man kan nog lugnt säga att gårdagen för mig gick i shoppingens anda. I väntan på att min älskade fru skulle komma hem från jobbet klickade jag visst hem lite prylar via Internet. Fjärde säsongen av Lost, en pedagogiskt inspirerande teckningsbok, ett väggfäste för gitarren, ett capo och en pytteliten gitarrstärkare. Ja, jag kanske blev lite carried away, men man får ju faktiskt bara lön en gång i månaden, eller hur?! Haha. Skämt åsido, det blev lite mycket. Eller, det var väl ok. Men sen när Frida (för den oinvigde: läs frun) kom hem så var det ju dags att åka till Norrköping för att - just det - shoppa lite. Väl där köpte jag en hantel (Ja, en. Varpå jag måste åka tillbaka snarast och köpa en till, tror jag!), en värstingskäggtrimmer och en GPS. GPSn är dock en blivande gåva till oss, så den utgiften var ju inte så farlig. Hur som helst, jag har inte vågat kolla saldot efter den här dagen men jag misstänker att semestern som börjar nästa vecka troligtvis kommer att gå i fattigdomens tecken.

Men.

Det kommer att rulla åtminstone en bra serie i DVDn, jag kommer att vara kreativt inspirerad, gitarren kommer att hänga snyggt på väggen, skägget kommer att vara vältrimmat, åtminstone ena armen kommer att vara snyggt deffad och jag och min fru kommer utan problem att hitta hem till dig som bjuder på fika eller fest!

Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:
Katarola
2009-07-30 | 21:20:46

Knappa in GPSen (om vår adress finns med - i så fall är ni de första som lyckas). Vi bjuder på semesterboende, käk ingår. Whenever you want. Vi jobbar iofs, men det kan väl va skönt att softa lite själva i hängmattan brevid kanalen?

Borde för övrigt lära mig lite shoppingknep av dig, har framför allt fortfarande inte köpt någon laptop, passerade förbi hela MediaMarkts sortiment och åkte sen hem i lugn och ro utan något med mig hem... Skulle köpa regnställ idag, kom hem med en del utav två. Lite som din hantel kanske. Ett tips i all enkelhet: Man kan flytta hanteln från ena till andra handen då och då så får du nog jämnare biceps :-)

Feel good, hälsa frun!
iHNRK.se
2009-07-31 | 06:21:52 | http://www.ihnrk.se/

Klart vi ska ta oss ner till Sörping någon gång under semestern! Ska nog inte vara några problem. Vi återkommer om det.

Hur du lyckades passera hela MediaMarkts datorsortiment och inte få med något hem låter märkligt. Det får vi kolla upp, tycker jag haha. Jag hade aldrig klarat det. Och det där med hanteln låter svårt, jag köper nog en till så jag inte behöver tänka så mycket :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback