Trubbel i designparadiset

Vill ju göra om min header. Och jag vet att man inte ska byta header för ofta för då känner inte besökarna igen sig och bla, bla, bla. Jag känner bara att jag kan göra så mycket bättre än så här. Jag vet att jag kan. Ändå blir det inget. Det kommer inget. Öppnar Photoshop. Och inget kommer till mig. Viljan finns. Orken finns. Inspirationen finns. Men kreativiteten, den lyser upp hela universum med sin frånvaro.



Jag vet att jag är bättre än så här. Jag kan bättre än så här.



Så känner jag ofta. Jag vill så mycket och så lite händer. Vissa skulle nog säga "mycket snack, liten verkstad" om mig, jag själv skulle i alla fall göra det. Och visst är det väl så? Mycket av det jag säger att jag ska göra - eller rättare sagt tänker att jag ska göra - rinner ut i sanden dels av ren lathet, dels... något annat. Kanske är jag någonstans rädd för att misslyckas. Kanske tänker jag att om jag låter bli att göra det jag vill så förblir det så där bra som jag har tänkt mig.
Eller så är jag bara helt fucked up.

Hur gör du för att komma igång, få tummen ur, arslet ur vagnen? För att ta vara på all inspiration som gror inom dig?

Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback