Inlärningskurva = null

Tänk vad bra det vore om man bara kunde kryssa i vad man ville lära sig och sedan genom någon sorts magisk knapptryckning så kunde man det sen. Tyvärr skulle ju det ta bort allt det roliga med att kunna något för alla andra skulle ju via samma magiska knapptryckning givetvis kunna lära sig samma saker.

Men ändå.

Om man skulle anta att det bara var du som hade tillgång till denna magiska knapp, vad skulle du lära dig? Skulle du lära dig allt? Kan man ens lära sig allt?
Jag, personligen skulle ju vilja veta så mycket som möjligt om det mesta. Nja, kanske inte. Kanske bara sånt som intresserar mig. Sånt jag drömmer om att kunna, drömmer om att göra. Om man skulle anta att det finns en maxgräns på vad man kan få in i skallen, likt utrymmet på en hårddisk, så skulle jag nog börja med att lära mig mer om mina hobbyer. Men då väcks ju ännu en fråga till liv; om man nu via denna magi lär sig allt som finns att kunna inom området av en hobby, skulle det då vara något man vill syssla med sen? Är inte själva poängen med en hobby att man lär sig samtidigt som man håller på med den?

Vad tycker du? Om du fick ett tillfälle att använda denna magiska knapp, vad skulle du lära dig?

Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback