Äta rätt

Som mål 2009 har jag bestämt att jag vill lära mig att äta lite bättre. Jag vill bli medveten om vad jag stoppar i mig. Jag vill äta nyttigt, näringsrikt och "rätt". "Gör det, då!" tänker ni kanske. Det är ju inte så lätt. Efter att vid olika tillfällen ha ögnat igenom diverse kostråd och dylikt kan man konstatera att inte ens dietisterna och alla andra "som kan" är överens om vad som gäller i fråga om "rätt" eller "fel" mat. Hur ska man veta? Nåja, jag ska göra lite mer research i ämnet så får vi väl se vad som händer. Är det någon som har något tips på var jag ska börja, kommentera! Nu har jag i alla fall precis ätit en frukost bestående av två kokta ägg med lite kaviar, två rågkakshalvor med ost och gurka, en skål yoghurt med banan och en kopp kaffe. Inte så nyttigt, kanske. Men inte heller det mest onyttiga man kan tänka sig i frukostväg, tror jag. Dags för duschen!

Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:
Geir
2009-01-13 | 17:08:15 | http://snutenstyr.wordpress.com

Frukost: Folköl, baconsvålar och potatismos med redit smör.

Lunch: Folköl, lapskojs med prinskorv. Till det en potatisgratäng med redit smör.

Middag: Folköl, pizza, hamburgare och kebab. Pommes friterade i redit smör.



Följ denna (die)t i några månader så ska du se att allt blir bra!
Mr Haenk
2009-01-13 | 17:38:24 | http://mrhaenk.blogg.se/

Tack för tipset!

Men, jag tror inte det.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback