Kalas

Idag har vi varit hemma hos min syster och hennes fästman i deras nya lägenhet i stan. Hon fyllde nämligen år idag, fyrtiotre stycken sådana. Det var jättetrevligt! Synd bara att det ska krävas någons födelsedag eller liknande för att man ska göra något tillsammans. Tur att man jobbar i "The livsmedelsaffär" så att man får se de flesta av sina syskon lite då och då, i alla fall...

Frida sitter just nu och kollar på handboll på nya fina tvn, och här sitter jag och bloggar för glatta livet! Och dricker rödvin, förstås. Det är ju lördag, och jag är ledig. Syrran ville att vi skulle komma förbi senare när handbollen är slut, men det känns ganska bra att vara hemma också. Men om sanningen ska fram är jag väldigt gå ut-sugen! Äh, vi får se hur det blir. Det jobbiga är ju att nästa tillfälle att gå ut inte blir förrän om typ fyra veckor(!). Ska nämligen till svärfar om två veckor och fira jul, hör och häpna. Blä! Jag avskyr att jobba varannan helg! Jag älskar att ha ett jobb, don't get me wrong, men helgerna är fan i mig heliga! Och ändå är det då man tjänar som bäst, vilket i sin tur gör att man inte vill byta bort dem. Är det inte något liknande som kallas för moment 22?

Vad gillar ni bäst? Jobb på helgen, eller på vardagarna?

Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:
Karin
2009-01-17 | 20:28:25 | http://karinolofsson.se

thanks!

ja men du, den här blev då inte förstörd, smaksensation om du frågar mig!
Fru Frida
2009-01-17 | 20:54:34 | http://vigubban.blogg.se/

Larvigt egentligen att svara på det här men jag vet ju hur roligt det är att få kommentarer... Skulle kunna ropa det till dig nu. Äh. Jag skriver i stället. Det är väl egetligen bra som det är. Vi ska båda vara glada att vi har jobb men sen skulle det vara rar´t om du kanske jobbade bara 1 helg i månaden, men heltid. DÅ kan vi snacka om att hinna göra saker! Jag själv vill aldrig mer jobba helg. Tur att förskolan är stäng på helgen...
Geir
2009-01-17 | 22:38:16 | http://snutenstyr.wordpress.com

Inte alls?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback