Den perfekta bloggsajten #2

Nu har jag även kollat in Blogspot.com eller Blogger.com. Där var det också en begränsad åtkomst till HTML-koden och dessutom röriga verktyg som fick mig att tappa intresset rätt snart. Googlade på "börja blogga" och hittade till Metrobloggen.se som tydligen erbjuder tre öre för varje besökt inlägg man har. "Trevligt", tänkte jag och försöker registrera mig. Efter mycket om och men lyckades jag (inte för att det var svårt, bara trögt) bara för att inse att även där saknas möjligheten att få ändra sin HTML-kod. Suck. Synd. Jag hade gärna tjänat de där 3 örena, haha.
Nästa sajt på listan blev Bloggis.se som hade ett ganska snyggt och stilrent upplägg, men man kunde snabbt konstatera att möjligheterna för en helt egen design även här var begränsade.

Jag ger upp. Efter den här lilla "bloggsafarin" kan jag konstatera att även om Blogg.se har sina brister så är de att föredra med tanke på den tydligen väldigt unika friheten de erbjuder sina användare; att få designa sin blogg i stort sett hur man vill. Jag kommer att stanna kvar här på Blogg.se, men troligtvis bara tills jag har skaffat mig en egen domän. Då kastar jag nog över bloggen dit, då det är det enda sättet att få full kontroll över sin design.

Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback