Weary wednesday

Idag var inventeringen ett faktum på arbetsplatsen. Definitivt inte det roligaste som hänt/händer den här veckan. Som tur är så har jag mycket roliga och trevliga arbetskamrater att dela bördan med, så tiden gick ganska fort. Det var skönt att få det gjort! Kraschade rätt rejält när jag kom hem. Orkade inte ens sitta vid datorn, var tvungen att lägga mig i soffan. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag studsade upp ur sängen klockan halv fem imorse...

Vårkänslorna spritter i kroppen på mig! Känns som att jag håller på att vakna till liv, på något sätt. Sommar och värme är verkligen, verkligen min kopp te. Känner för att göra något kreativt. Måla, fotografera, vad som helst! Bloggen är väl inte så värst kreativ, i alla fall inte tillräckligt i såna fall. Kunde jag skulle jag sätta mig och skriva en massa musik, men det är nog bäst för resten av världen att jag inte försöker mig på det. Hur som helst behöver jag nog hitta något snart att kräkas ut all kreativitet på. Innan jag exploderar. Jag säger inte att det kommer bli bra, vad jag nu ska göra. Bara jag får göra det... Eller nåt.

Låtar som berör och inspirerar extra mycket just nu är bland andra The Golden Floor, The Lightning Strike och Run av bandet Snow Patrol, Daddy's Gone av bandet Glas Vegas, From Peoples Heart, Glory Days To Come och Send More Money av bandet Johnossi och Keep The Car Running, No Cars Go och My Body Is A Cage av bandet Arcade Fire. Och Use Somebody av bandet Kings Of Leon. Och faktiskt, ganska otippat, låten Thank You av Alanis Morissette.



Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:
Hanna
2009-04-30 | 06:14:07

Ja, alanis har ju sannerligen en av dom vackraste rösterna på hela jorden, next to Björk, thank you är faktiskt min absoluta favorit med henne, synd att inte musikvideon finns på Youtube längre bara, den är fin!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback