RSS-flöden

Tänkte slå ett slag för RSS-flöden. Många kanske inte vet vad det är, knappt jag heller, och jag vet heller inte om det fungerar likadant på alla webbläsare eller om det bara är i Firefox (som ju är den bästa webbläsaren), men låt oss börja med att anta att du för enkelhetens skull använder Firefox och har gått in och kollat på din favoritblogg (http://mrhaenk.blogg.se/). Leta reda på den lilla orangea ikonen (bilden till vänster) som kännetecknar RSS, och klicka på den. Då borde du på ett eller annat sätt få frågan om du vill prenumerera på RSS-flödet ifråga, och med vilken applikation du vill göra det. Jag själv brukar välja något som heter Live Bookmarks och det låter mig placera mina RSS-flöden i en särskild toolbar (som heter Bookmarks Toolbar, fiffigt nog) i webbläsaren strax under Navigeringsknapparna. Jag inser att det här kanske låter krångligt, men prova! Med ett enda klick ser du om någon har skrivit något nytt, och du behöver inte ens gå ifrån sidan du är på. Slött och härligt!

P.S. Missa inte Grey's Anatomy ikväll, klockan 21.00 på Kanal 5! D.S.


Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:
Geir
2008-11-05 | 21:53:59

Grey's Anatomy är Djävulens tv-show!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback