Onsdagsbestyr.

Kom nyss hem från ett litet besök hos optikern. Synen har visst blivit lite sämre. Igen. Dessutom har jag fått ett brytningsfel på vänster öga. Ska det aldrig sluta? Snart är jag ju blind! Men skit samma, nu har jag i alla fall linser till resan. Och då fattas det bara att jag får mina shorts och det andra som jag beställde förra veckan. Hoppas att det hinner komma innan vi åker...

På dagens schema står dammsugning (blä) och fika med farbror Stjärt. Vi tänkte göra lite fint tills våra gäster flyttar in här på lördag eller söndag eller när det nu blir. Men fan vad tråkigt det är att städa! Jag kan inte komma över det. Om djävulen finns så m å s t e det vara han (eller hon!) som hittade på dammet och behovet av städning. Och om det nu är så, var fan är Gud och varför gör han (eller hon!) inget åt det?! Usch! Ja, man kan lugnt säga att jag, en vän av ordning, i n t e är vän av städning. Trodde att det skulle avta när jag blev äldre, men så gammal har jag visst inte blivit än... Nåja, om gudsfan inte tar tag i skiten så får väl den näst bäste göra det. Nämligen yours truly. Catch you on the flipside.


Pusha iHNRK! Follow iHNRK on Bloglovin iHNRK - RSS 2.0

Kommentarer från:
Geir
2008-11-26 | 21:45:08 | http://snutenstyr.wordpress.com

Du har precis funderat på Teodicéproblemet. Apropå om gud är god. Bra jobbat! Den frågan funderar alla kristna hjon på, så lägg av med det! 666
Mr Haenk
2008-11-26 | 22:31:14 | http://mrhaenk.blogg.se/

Consider it done.
Geir
2008-11-27 | 23:31:55 | http://snutenstyr.wordpress.com

Bra gjort. 666

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback